Transportatorii români, în afara Uniunii Europene

Transportatorii români ne aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și peste 40% din datoriile pe care le creează Guvernul într-un an. Categoria cea mai puțin vizitată de politicieni în campaniile electorale, șoferii de camioane, sunt cei care contribuie cel mai mult la sănătatea financiară a națiunii noastre. Spre comparație, cel mai mare exportator al României, industria auto (cu exporturi de  32,5 mld. euro), are și  importuri de 32 de miliarde de euro. Politicienii români au reușit performanța de a-și îngropa cea mai importantă sursă de finanțare a deficitului de cont curent în tăcere, fără a avea măcar demnitatea de a se lupta pentru conaționalii lor, care echilibrează un cont curent găurit de o administrație suprapopulată.

Am analizat acest subiect alături de analistul economic, Petrișor Peiu, în cadrul emisiunii live de aseară, 17 iunie. Concluzia: europarlamentarii români, trimiși de către noi la Bruxelles nu apără interesele transportatorilor și nici nu ridică astfel de probleme stringente în Parlamentul European.

,,Acum avem Comisar European de Transporturi care ne-a spus să datorită crizei pandemice nu s-a putut efectua un studiu de impact. Eu zic că o astfel de măsură fără un studiu de impact, la nivelul Uniunii Europene ar fi o palmă dată celor care promovează bunele practici în guvernarea aceasta națională și a Uniunii Europene. Nu poți să adopți o măsură cu un asemenea impact, care să schimbe, practic, naționalitatea firmelor care angajează acești șoferi, fără să ai un studiu de impact. Pe de altă parte, nu trebuie să ne ferim să spunem că sunt europarlamentari care sunt în aceste comisii, noi avem 3 în Comisia de Transporturi – domnul Falcă, domnul Marinescu și doamna Plumb care ar fi trebuit să ridice această problemă la nivel politic și să își roage partidele să ridice la nivel politic în grupurile parlamentare europene această problemă, exact cum au procedat europarlamentari din alte state, vizate de această decizie.

Pe 8 iunie 2020, europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) au adoptat un pachet normativ, intitulat pompos Pachetul de mobilitate nr.1, care va înjumătăți veniturile transportatorilor români.

România va pierde, așadar, 4 miliarde de euro și nimeni nu zice nimic. Nici puterea, nici opoziția. Nici comisarul european pentru Transporturi Adina Vălean, nici cei 33 de europarlamentari care ne reprezintă la Strasbourg și Bruxelles.


Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.