Cum arată astăzi școala, va arăta mâine țara!
Și sistemul de învățământ de astăzi din România nu arată bine deloc. Încă o știre apărută zilele acestea arată eșecul marelui plan prezidențial al lui Klaus Werner Iohannis, „România Educată”. România nu este prezentă în reputatul clasament internațional al universităților Shanghai 2024 pentru al doilea an consecutiv!
Ce este Academic Ranking of World Universities – Shanghai Ranking? Unul dintre cele mai relevante astfel de topuri la nivel global. Numai că, din România, nu reușește să intre în top 1000 al Shangai Ranking nici măcar o universitate.
Ultima universitate românească prezentă în clasament, Babeș-Bolyai din Cluj, nu a mai reușit această performanță, ieșind din top în 2023, fapt ce a stârnit o amplă dezbatere despre calitatea învățământului superior și a cercetării universitare.
Dar, în vreme ce noi nu mai avem nicio universitate în acest top, în clasamentul ARWU apar universități din Serbia, Croația și Slovenia, din Ucraina, din Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia sau Estonia.
Cum este posibil așa ceva? Simplu: în aceste țări au fost guvernări care au investit în învățământ, care au înțeles că pentru un popor, pentru dezvoltarea sa, educația trebuie să fie o prioritate.
Spre deosebire de guvernele PSD-PNL care au condus România în ultimii 34 de ani și în contrapondere cu proiectul eșuat „România educată”, eu și colegii mei din AUR considerăm învățământul o prioritate națională.
Învățământul superior reprezintă vârful educației, în sensul că acesta are ca finalitate producerea de elite în domeniul cunoașterii și al administrației, tot aici fiind format propriul corp profesoral și cel al liceului – coloana vertebrală a învățământului. Universitatea este instituția care creează bunuri culturale noi, în care învățământul se împletește cu cercetarea de cel mai înalt nivel, în cele două forme ale sale, fundamentală și aplicată. Învățământul superior include învățământul universitar și postuniversitar, doctoral și post-doctoral.
În momentul de față, România are cel mai mic număr de persoane cu studii superioare din UE: 25%, față de media europeană de 41%. Sunt mai multe explicații. Prima, și cea mai evidentă este subfinanțarea cronică a sistemului. În loc să respecte obligația legală de a aloca 6% din PIB educației, guvernele „României educate” au preferat să ignore acest procent, iar prin legile Deca din 2023 chiar să elimine prevederea. An de an, bugetul educației a oscilat între 2,1% și 4,3% din PIB.
O altă explicație a numărului mic de tineri cu studii superioare este accesul restrâns al populației din mediul rural la educație, în condițiile în care aproape jumătate dintre români locuiesc la țară. În prezent, 65% dintre tinerii din mediul rural nu își pot permite să meargă la universitate, deși 80% dintre aceștia ar dori să urmeze cursuri universitare.
România are nevoie de creșterea numărului de studenți pentru a deveni o societate pe deplin civilizată. Dar acest lucru nu se poate face doar prin mărirea numărului de locuri în sistem, ci prin revizuirea întregului ansamblu universitar: creșterea calității predării și decuplarea criteriului de finanțare publică de cantitate – numărul de studenți, și corelarea acestuia de calitate – de performanță și de utilitatea pentru societate a studiilor. Astfel, dobândirea carnetului de student va fi și o garanție a viitorului.
Învățământul superior trebuie eliberat de impostura academică și scos de sub presiunea demagogiei, care a infestat spațiul public și politic. Doar așa poate fi performant și să creeze plus valoare pentru viitorul țării noastre!
Educația este fundamentul pe care se construiește viitorul unei națiuni. Dacă astăzi neglijăm școala, mâine vom culege roadele amărăciunii – o țară lipsită de competențe, de inovație și de progres.
AUR și-a asumat responsabilitatea de a transforma învățământul într-o prioritate națională, înțelegând că fără o educație solidă, România nu poate avea un viitor prosper!
Distribuie articolul pe Social Media
Planul Iohannis: România eșuată, nu educată…din păcate. Este nevoie de un om vertical, credincios și ințelept. Pentru mine, acest om poate fi doar George Simion.
Școala e baza societății, nu maică trebuie umblat la profesori care sunt prea murdare caractere, trebuie umblat la elev să devină din nou elevii să știe ce înseamnă educație începând de la vestimentație, regulile care sunt cu adevărat în școală fiecare cu treaptă ei de evoluție plus că să nu uităm cei care nu pot pleca în viață după bacalaureat se poate să meargă să facă armată indiferent dacă e fată sau băiat.
Vă asigur că în condițiile astea în 10 ani de zile să schimbă total absolut total tineretul nostru Român
O reforma drastica pentru învățământ este mai mult decât necesar
Din păcate suntem într-o criză a cadrelor didactice din preuniversitar. Sunt discipline la care nu există profesori care să le predea (fizică, chimie). Mediul universitar trebuie să faciliteze accesul absolvenților din mediul rural printr-un număr mai mare de locuri alocat acestora.
Cred că este primordial învățămîntul ,educația și respectul în școli și universități,pentru că ce este în acest moment nu se poate numi , învățământ, educație, respect.Trebue să aplicăm stilul nostru,istoria noastră,geografia noastră,biologia noastră etc,nu învățământul Ursule sau Parlamentului European Masonic.
Învățatul și educația copiilor noștri este o noțiune f importanta! Pentru acesta sistemul învățământului și al educației trebuie îmbunătățit cu condițiile necesare ,iar educația și știința sa fie de un înalt nivel
Distrugerea unei nații se face prin distrugerea învățatului, prin atac asupra sănătății, familiei, credinței, stabilității financiare a românilor făcându-i să emigreze, vinderea resurselor pe nimic și venind ca forță de muncă filipinezi, vietnamezi, somalezi și alte naționalități cu terminația (ezi) pentru ca părerea majorității să nu conteze
,,să fie o majoritate minoritară într-o minoritate majoritară,,!!
Toate punctele au fost atinse de guvernarea psd, pnl, udmr și usr în cei 34 de ani!
Suntem responsabili de viitor acestei țări!!
Forța AUR pentru un viitor predictibil și stabil!
Dacă vrei ca o tara sa prospere întâi te ocupi de educație și sănătate,apoi de economie.
Învățământul trebuie să aibă reguli stricte, o primă regulă ar fi respectul față de școală și cadrele didactice, indisciplina să aibă toleranța ZERO iar pedeapsa să fie exmatricularea , o uniforma standardizată ar aduce toți elevii la același nivel de respect reciproc . Profesorii să aibă dreptul legal de a refuza elevii problema. Trebui un început…..alte subiecte pe această temă pot fi dezvoltate.
Îmi permit un punct de vedere fara sa lezez reputația unor școli,licee,universități.”Români educata”😄A implementat Instituții de învățământ Fake in mare parte!Spun pentru că am fost implicată în ultimi ani adiacent Nu cunosc amănunte prin care ar putea fi redresată educația școlară ,academică dar îmi permit o părere.Fara Fake în instituțiile de educație În mod special mă refer la următoarele:încurajarea competițiilor și competențelor pe baza de corupție manipulațiva!-Politica! Da! Da! Da! Multe diplome de excelență pentru necompetitiri! Cum a fost inițiatorul Romania educata pe interior asta-i și Școala românească Acum.! Cu profesori universitari penali,cu directori de licee preoți ,cu interese de formare pentru clasa politică…..etc.Doamne ajuta sa existe un plan bine pus la punct! Și persoane pregătite în calitate de Om și Maeștrii adevărați in ale transmiteri cunoștințelor clare pentru specializări și viața! Mult succes va doresc!
E jale mare cu sistemul de învățământ.
De la revoluție încoace „e pe topogan”
La școala nu se mai învață aproape nimic.
Profesorii nu-și mai dau interesul deloc.
Procentul de analfabetism a crescut și crește vertiginos,de la revoluție încoace.
Profesorii au ordin să-i treacă clasa pe toți analfabeții.
Așa se dorește,cu cât mai mulți prosti,cu atât îi manipulezi mai ușor.
Interesul guvernantilor este sa nr tina la nivelul de jos.
Numai asa ne poate manipula.
Multi spun
E tot au facut cevs.sunt total nemultumita de evolutia educatiei in scoli
Succes! Trebuie uniforme școlare,respect și fără buling in scoli.
”Scopul educaţiei ar trebui să fie pregătirea unor oameni care să acţioneze şi să gândească independent şi care, în acelaşi timp, să vadă în slujirea comunităţii realizarea supremă a vieţii lor.” (Albert Einstein)
Cercetările din domeniul politicilor educaționale susțin că cea mai bună reformă educațională din istoria învățământului românesc a fost cea aplicată în timpul comunismului. Trecând peste masacrarea elitelor, desființarea învățământului privat și a celui confesional, îndoctrinarea politică a sistemului educațional și idolatrizarea președintelui, reforma a fost coerentă și a adus rezultate bune. Cadrele didactice și elevii erau încadrați în viața socială, angajați în susținerea reformelor și în dezvoltarea social-economică a societății. Legea Educației din 1948 și-a propus și a reușit să lichideze analfabetismul. Deși un sistem extrem de rigid și restrictiv, reforma educațională, care s-a întins pe două decenii, și-a atins scopul. Este un exemplu pertinent, care confirmă faptul că o educație reușită pune accent pe consecvență și valori naționale. O atenție deosebită era acordată tinerilor și familiei, fiind susținuți prin acordarea unei locuințe și a unui loc de muncă. Natalitatea era încurajată prin acordarea de ajutoare financiare mamelor care aveau mai mult de doi copii.
Actualele reforme educaționale au preluat modele expuse de politicile Uniunii Europene, care însă reprezintă un adevărat dezastru pentru poporul român. Egocentrismul a condus la desființarea familiei ca instituție, diminuarea rolului pe care aceasta îl joacă în dezvoltarea copilului, a societății, creșterea alarmată a dezinteresului față de valorile naționale și a sentimentelor specifice unui individ care se identifică cu un grup și o etnie, prevalarea drepturilor personale în detrimentul binelui comunității. Se urmărește definirea individului ca specie, satisfăcându-i instinctele primare și anulându-i astfel rațiunea și capacitatea de analiză și discernământ.
După `90, sistemul educațional românesc a trecut prin multiple schimbări și reforme, adesea incoerente și aplicate parțial. Fiecare nou ministru al educației a venit cu propriile idei, ceea ce a dus la lipsa unei continuități și la o implementare fragmentată a politicilor educaționale (ba dăm burse, ba nu mai dăm; ba dăm indemnizația de doctor, ba nu o mai dăm; ba dăm profesorilor din mediul rural un spor, ba nu-l mai dăm etc.).
Probleme majore pune chiar formarea inițială a profesorilor și oportunitățile limitate pentru dezvoltarea profesională continuă. Metodologia privind evaluarea și titularizarea lor în sistem este un dezastru!
Programa școlară este adesea suprasolicitantă și neadaptată nevoilor actuale ale elevilor. Lipsa de orientare practică și de pregătire pentru piața muncii îi demotivează, cu atât mai mult cu cât tinerii sunt învățați să memoreze informații pentru a ”trece BAC-ul”! Și ne mai mirăm de ce un procent atât de scăzut, de la an la an, reușește să treacă ”examenul maturității”.
Există o discrepanță semnificativă între calitatea educației în mediul urban și cel rural. În zonele rurale, infrastructura este și mai precară. Multe școli funcționează în clădiri vechi, neadecvate, fără dotările necesare pentru a susține un proces educațional modern. Atitudinea față de școală, atât din partea unor elevi și părinți, cât și din partea autorităților care gestionează resursele lasă de dorit.
Preotul, medicul și profesorul erau în trecut emblemele comunității. Astăzi asistăm la un exod al creierelor. Mulți aleg să plece din România în căutarea unor oportunități mai bune, lăsând un gol semnificativ în calitatea resursei umane din învățământ.
10 ani de ”Românie educată” au creat o ”Românie eșuată”…
Foarte adevărat
Invatamintul de astăzi viitorul de miine
E nevoie de o reformă reală! AUR face dreptate pentru România!
Sistemul de educatie de la noi este in colaps si in moarte clinica la ora actuala si isi dovedeste falimentul, ca si politica si societatea romaneasca in cea mai mare parte! Sunt foarte multe probleme ce trebuie indreptate si reparate: sistemul e parazitat de politruci, lichele, hoti, impostori, derbedei si curvistine, pusi/ puse politic de sus pana jos, pentru a strica si ce a mai ramas bun! Prea multe schimbari de forma la nivelul programelor scolare si al manualelor, care sunt din ce in ce mai proaste, ineficiente si greoaie, facute de fapt de adeptii globalismului, spre a distruge ultima forma de manifestare a patriotismului. La istorie se discuta istoria altor popoare, precum holocaust si istoria evreilor! Ce treaba avem noi cu astia si cu acest fenomen?!? Nici una! Spre exemplu, in Polonia se studiaza doar istoria lor, a polonezilor si e mult mai bine asa! Gramatica a fost facuta praf de pseudospecialisti, prin copy paste dupa modele de afara! La ordin, bineinteles, pentru ca nimeni sa nu mai inteleaga nimic! Functiile sunt scoase la mezat pe bani grei, avantaje, favoruri sexuale etc! Clasele bune sunt date pe pile, ochi frumosi, bani, pile, cadouri si favoruri de orice fel, doar celor din camarila directorilor si inspectorilor, obligatoriu pusi politic, ce sunt obedienti si trec oricand de la un partid la altul, adica intotdeauna la partidul aflat la putere, in lupta pentru ciolan! In principal, directorii si inspectorii sunt profesori de sport si de religie, pentru a fi mai usor manevrati si de asemenea sunt inscrisi cu acte in regula in sfera seviciilor! Sunt teribil de multe lucruri ce trebuie reparate cat mai curand, fiindca derbedeii astia atenteaza la identitatea nationala! Succes AUR si George Simion, presedinte!!! AUR e ultima sansa ca sa ne revenim ca neam si constituie ultima reduta a romanismului!!!🙏🙏🙏
Sper ca dv sa aduceti libertatea dorită nu subjugare elegantă folosita
Suntem țara cu multe necazuri și supărări pricinuite de oameni ce au condus tara, oare plină cind mai rabdam?????
Educația trebuie să fie prioritate națională !
Trebuie făcută o schimbare și în învățământ și m-ași referi la calificarea intr-o meserie și absolvenților de liceu .Românii fiind majoritatea oamenilor săraci, nu au posibilitatea ținerii copiilor lor în gazdă, de aceea trebuie înființare școlile profesionale modelul anilor 1968 -1980. Și absolvenții de liceu trebuie să cunoască o meserie sau mai multe.