Investiții în infrastructura strategică a României – întrebare parlamentară adresată domnului Sorin-Mihai Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii

ÎNTREBARE

Domnule ministru,
Ca principal beneficiar al investițiilor și administrator al rețelei de autostrăzi,
drumuri expres și drumuri de interes național, C.N.A.I.R. – S.A. joacă un rol strategic
în dezvoltarea proiectelor de infrastructură de transport care asigură conectivitatea
cu coridoarele de transport europene și care contribuie la creșterea mobilității
populației și a mărfurilor, influențând, în mod direct, relațiile economice și dezvoltarea
mediului de afaceri la nivel național.
Uniunea Europeană a lansat, începând cu anul 2018 și, ulterior, în anul 2022,
după invazia la scară largă a Rusiei în Ucraina, planuri de acțiune pentru o deplasare
cât mai rapidă și mai sigură a logisticii militare între țările membre, iar în acest
context, dimensiunile și capacitatea de susținere a podurilor rutiere, sunt elemente
esențiale în deplasarea vehiculelor militare pe șosele – un vehicul blindat cântărește
zeci de tone și poate ajunge, în unele cazuri, la 100 de tone, cu tot cu transportorul
pe care este urcat pentru deplasare.
Finanțarea pusă la dispoziție de Uniunea Europeană depășește 1,75 miliarde
de euro și este inclusă în mai multe apeluri de proiecte – pentru mobilitate militară,
printr-un program de îmbunătățire a conectivității europene – CEF.
Având în vedere cele expuse, domnule ministru, domnule director general al Companiei Naționale de
Administrare a Infrastructurii Rutiere, vă rog să îmi
comunicați următoarele:
1. Din suma de 1,75 milioane euro, pusă la dispoziție de Uniunea Europeană,
care este valoarea investițiilor începute de Compania Națională de
Administrare a Infrastructurii Rutiere, care sunt acestea, stadiul lor de
execuție și termenele de finalizare
2. Pentru câte poduri de importanță strategică, CNAIR va depune cereri de
finanțare prin același program și când se va întâmpla acest lucru
3. Care este stadiul realizării noului pod peste Dunăre, la Giurgiu-Ruse, care
va trebui să dubleze vechiul pod al Prieteniei și când estimați că va fi dat în
folosință

Distribuie articolul pe Social Media
Abonare
Anunță-mă despre
guest
2 Comments
Cele mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments
STEFANITA MATEI CIRJAN
STEFANITA MATEI CIRJAN
1 day ago

INTERESELE GUVERNANȚILOR PSD PNL USR UDMR nu Coincide din păcate cu interesele Poporului Român..E timpul schimbarii..4 Mai Votăm masiv George Simion Președinte

Catana Florin
Catana Florin
1 day ago

Transporturile din România se realizau odinioara aerian (foarte slab), terestru, CFR puternic reprezentata la sectotul de transport marfă, precum și rețeaua de DN, DJ și DC. Transportul pe apa era mândria, fiind reprezentative atât cel fluvial cât și mai ales cel maritim, care avea în amonte rețeaua de șantiere navale foarte performante și de mare capacitate de la Galați și respectiv Constanța. Mineralierele și petolierele românești aprovizionau rafinăriile și combinatele metalurgice și de-aici o întreagă industrie pe vert si oriz, puternic exportatoare și aducătoare de valută. Exista facultate de construcții de nave de mare performanță la Galați si de navigație la Constanța. Trebuie refăcute conexiunile între toți acești piloni de către persoane care știu ce și cum. S-ar putea, în urma unui plan, bine gândit și conjugat pe durata unei finanțări de 5 ani, să se restarteze o ramură extraordinar de bănoasă a economiei, indispensabilă. Asemenea, transportul pe calea ferată, pornind de la infrastructura CFR până la vagoane și locomotive. Trebuie va tot acest proces să fie descăpușat și cu oameni calificați și experimentați la toate nivelurile. Restul este muncă și seriozitate!

Type at least 1 character to search
2
0
M-ar interesa părerea ta, te rog să comentezi.x
()
x