Cer, oficial, ministrului Finanțelor explicații despre evaziunea fiscală din ride-sharing și taxele neplătite de Uber în România!
Astăzi, am adresat o întrebare parlamentară ministrului Finanțelor prin care cer explicații clare despre evaziunea fiscală din domeniul ride-sharing, despre sumele de peste 21 de milioane de lei pierdute de statul român și despre modul în care platforme internaționale, precum Uber, continuă să opereze în România fără să își plătească taxele aici. Este o problemă de legalitate, echitate și respect față de românii care muncesc cinstit.
Am spus-o clar, încă din luna februarie și revin și astăzi: legea trebuie să fie aceeași pentru toți, fie că vorbim despre firme românești sau despre multinaționale cu sedii în afara țării. Uber și toate platformele de ride-sharing care operează în România trebuie să își plătească taxele aici, în România, ci nu să profite de lacune legislative și de pasivitatea statului!
Am arătat, într-un articol publicat anterior, că există precedent european: în Danemarca, Uber a fost obligată să respecte legea: ori și-a mutat reședința fiscală în țara în care făcea bani, ori a plecat. După ce a pierdut procese la nivel european și național, compania a revenit pe piața daneză doar printr-o structură fiscală locală, plătind impozite în Danemarca. Banii danezilor au început să se întoarcă la danezi, sub formă de drumuri, școli și spitale.
Astăzi, în România, situația este exact opusă. Statul român este păcălit, iar românii sunt exploatați!
În întrebarea parlamentară adresată ministrului Finanțelor, domnul Alexandru Nazare, cer explicații clare despre evaziunea fiscală din domeniul ride-sharing.
Datele sunt alarmante:
• peste 1.000 de șoferi ar fi fost plătiți „la negru”;
• evaziunea fiscală depășește 21 de milioane de lei;
• șoferii sunt lipsiți de asigurări sociale, pensii și protecție medicală;
• firmele românești care respectă legea sunt dezavantajate competitiv.
Aceasta nu este doar o problemă de bani, ci una de echitate socială și suveranitate economică. Nu este normal ca statul român să stoarcă taxe de la micii antreprenori și de la șoferii onești, în timp ce marile corporații își externalizează profiturile și lasă România cu nota de plată.
În întrebarea parlamentară am solicitat răspunsuri punctuale:
• ce măsuri concrete au fost luate pentru sancționarea evaziunii de peste 21 de milioane de lei;
• cum sunt verificate veniturile declarate de platformele de ride-sharing;
• ce face statul român pentru a obliga Uber să plătească taxe în România, așa cum s-a întâmplat în Danemarca;
• care sunt termenele de recuperare a sumelor datorate;
• ce mecanisme există pentru a preveni repetarea acestor practici;
• cum sunt protejați social șoferii;
• cum este asigurată concurența corectă între taximetriștii autorizați și ride-sharing.
Românii au dreptul să știe de ce, în timp ce ei sunt controlați, amendați și supraimpozitați, marile platforme internaționale sunt lăsate să ocolească legea!
Banii românilor trebuie să rămână în România. Drumurile, școlile și spitalele noastre nu se construiesc cu promisiuni, ci cu taxe plătite corect.
Nu putem accepta ca multinaționalele să fie mai presus de lege, iar românii să fie tratați ca cetățeni de mâna a doua. România nu este colonie fiscală!
Distribuie articolul pe Social Media
