Un punct de vedere despre un aeroport și un oraș părăsit: Bacău

Dincolo de ”armonia” care se impune de la Centru pentru Coaliția Puterii, se poate observa că cele două partide ”mainstream” se lovesc de câte ori au ocazia prin teritoriu, ultimul exemplu fiind cazul Aeroportului Bacău, după demisia directorului general. Indiferent de numirile politice (oricum cele două partide ”mari” ne-au obișnuit cu desemnări în funcții importante strict pe criteriul apartenenței la partid), nici PSD, nici PNL nu vrea să își asume eșecurile la entitățile pe care le-au condus atâția ani.

În cazul concret al aeroportului nostru, după investițiile bune derulate, susținerea acestuia a fost lăsată la voia întâmplării, chiar dacă Bacăul a trimis ”nume” prin Ministerul Transporturilor, cel care este autoritate de stat în domeniu, ”nume” care au ocupat chiar posturi de ministru și secretar de stat.

Atât de mult s-au preocupat să sprijine aeroportul încât s-a ajuns în situația în care ieșenii (tot respectul!) îți făceau reclamă pentru aeroportul lor până la poarta aeroportului băcăuan, în ministeriat cu un băcăuan la conducere. A avea un aeroport în județ este ”cool”, ”dă bine” și se face imagine, este loc și de niște bani ”investiți” etc. Dar gestionarea unui aeroport presupune strategie pe termen mediu și lung, susținere din partea administrației locale și centrale când este cazul, atragerea de fonduri din surse financiare de aviație (companii aeriene), dar și non-aviație etc.

Orice operator aerian își stabilește clar prioritățile și își poate schimba opțiunile în funcție de oportunitățile apărute, multe companii aeriene ofertează mai multe aeroporturi în același timp, dar stabilesc în ultima clipă dacă și unde își deschid bazele de operare. Nu poți să te bazezi exclusiv pe un operator aerian, trebuie făcute permanent studii de piață, trebuie extinsă oferta de la pasageri la cargo etc. Și trebuie recunoscut adevărul că transportul aerian este în criză pe oriunde în lumea asta. Dar soluții există, cu profesioniștii alături!

Un aeroport este obligat la niște servicii standard, dar pe perioada în care nu sunt zboruri personalul trebuie implicat și în alte activități. Apoi, trebuie văzut dacă se rentează a face handling-ul în regim propriu sau contractezi diverse firme din piață. După care treci și cauți ce venituri nonaviație poți aduce, inclusiv oportunitatea unui centru multi-modal (iar Bacăul are această posibilitate de conexiune cu feroviar și rutier). Dar înainte de toate, trebuie încurajat mediul de afaceri zonal care să fie tentat să folosească aeroportul, nu poți sta doar cu gândul la zborul către casă din Diaspora!

Invităm cele două partide ”mari” să lase deoparte bătălia locală pe seama aeroportului nostru, să înceapă prin a fi transparenți cu rezultatele auditului și, înainte de toate, să ne prezinte o strategie concretă, nu soluții ”fanteziste” și cu speranțe că omul de afaceri X sau Y va deveni acționar! Și să facă aceste lucruri rapid, căci aviația presupune mai întâi de toate siguranță, care nu trebuie să fie afectată de luptele politicianiste. În tot acest timp, Bacăul nostru pierde pasageri, șanse de dezvoltare, oportunități.

Curaj, domnilor, Aeroportul Bacău poate trece la un alt nivel de dezvoltare dacă vă preocupă asta! Dar băcăuanii vor să știe care sunt strategiile și intențiile voastre!

Am primit acest material de la un băcăuan scârbit de impotența și duplicitatea autorităților locale – vedeți și https://www.desteptarea.ro/viceprimarul-cristian-ghinghes-exclus-a-treia-oara-din-usr/

Abonare
Anunță-mă despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Type at least 1 character to search
0
M-ar interesa părerea ta, te rog să comentezi.x
()
x