USR-ul minte pentru a favoriza o scurgere de bani în afara României, în buzunarele companiilor internaționale de „ridesharing”

Printr-o propune legislativă a USR, se dorea folosirea benzilor destinate transportului în comun de către cei care oferă servicii de „ridesharing”. Aceste servicii sunt reglementate în prezent prin Ordonanța de urgență nr. 49/2019, însă într-un mod evaziv din punct de vedere al criteriilor de funcționare și autorizare, fapt care creează o diferențiere discriminatorie și inechitabilă între acestea și cele de taxi. Astfel, unele sunt impozitate și autorizate de către primării, altele nu. Unii plătesc taxe și impozite în Olanda sau în alte țări, alții plătesc mult mai multe taxe și impozite în România.

Folosirea benzilor destinate transportului în comun de către cei care oferă servicii de „ridesharing” este nelegală și inoportună până când vom face o legislație care să ofere și taximetriștilor aceleași facilități pe care le au și cei care folosesc aceste servicii alternative.

Conform propunerii legislative 121/2022: „autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport în comun, fără a perturba circulația acestora „.

Faptul că cei de la USR au propus ca autoturismele de tip Uber să poată circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun este batjocoritor la adresa taximetriștilor, care plătesc taxe în România.

AUR propune un cadru legal echitabil pentru taxiurile de tip alternativ și taxiurile aprobate de primării.

Abonare
Anunță-mă despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Type at least 1 character to search
0
M-ar interesa părerea ta, te rog să comentezi.x
()
x